Solden

Het is een bekend fenomeen dat in januari en juli de winkelstraten in België altijd drukker zijn dan andere maanden, en dat dankzij 1 fenomeen: solden. Winkels zijn bij wet gebonden om zich aan deze twee maanden te houden om al hun koopjes te afficheren. Niet in Amerika. Voor elke feestdag zijn er koopjes; Black Friday, End of Summer sale, Start of Summer sale, Memorial Day Sale, Fourth of July sale, de helft van het jaar kan je kleren kopen aan een gereduceerde prijs. Natuurlijk is dat leuk, maar het is ook tricky.  Voor je het weet heb je een broek gekocht die je niet nodig hebt omdat hij vijftig percent af was als je een aan volle prijs kocht, drie hemdjes terwijl je er maar 1 nodig had want vanaf 50 dollar waren er geen verzendingskosten etc…
In het begin liet ik me er redelijk gemakkelijk aan vangen, maar nu ik op het punt sta om te verhuizen ga ik nog eens mijn kast uitkuisen en dan zal ik wel merken of ik echt een tekort heb aan iets. Ik voorspel dat het waarschijnlijk niet het geval zal zijn, maar met mijn nieuwe positie zal ik misschien willen investeren in een paar meer formele kledingstukken… Gelukkig zijn er overal weer kortingen 🙂
Zonnige groetjes vanuit Pen Argyl!

Leave a Reply

