Bezoek vrienden en familie

Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog iets geschreven heb over mijn reizen in de VS, dus hier gaan we!

Na mijn superdruk weekend in New York was ik klaar om een beetje te ontspannen, dus heb ik de Greyhound naar Chicago genomen, om mijn AFS-vriendin Hannah te bezoeken. Van daar zijn we naar haar huis in Burlington, Wisconsin gereden. Ik was moe van de reis dus nadat Hannah me had meegenomen naar Charlie’s om er gefrituurde cheese curds uit te proberen hebben we op de zetel wat gerelaxed met Benedict Cumberbatch als Sherlock op Netflix samen met Milo en Tazz. IMG_1113

Hannah moest die nacht werken in het ziekenhuis, maar ik verkeerde in goed gezelschap. 😀 Wie kan nu nee zeggen tegen knuffels met deze pluisbollen?? Op dinsdag zijn we (Hannah, haar mama Sue en ik) haar opa gaan bezoeken die aan Lake Geneva woont en hebben samen geluncht. Hannah was nog steeds moe van haar werk dus terwijl ze een dutje deed hebben Sue en ik met haar opa gebabbeld. Ook al had Hannah me gewaarschuwd dat haar opa een beetje vreemd is, ik vond het een zeer vriendelijke meneer. Ik heb zelfs een gratis ijsje en pet van Boston gekregen!

creamsicle

Foto op 16-09-15 om 07.07

Woensdagavond moest Hannah niet weren dus zijn we op een (ik geef toe, zeer romantische) date geweest en zijn naar Shaun het Schaap: De Film gaan kijken en daarna iets gaan eten. De film was goed, maar als het op animatie aankomt, heb ik nog altijd liever Despicable Me of How to Train your Dragon. (Voor de nieuwsgierigen, hier is de trailer in het NL: https://www.youtube.com/watch?v=w1t-v43Hw0E)
Donderdag en vrijdag werden gevuld met Sherlock (en ook een beetje Dr Who) en op zaterdag was het al terug tijd om te vertrekken. 😦 Maar eerst hebben Hannah en ik het kunst museum in Milwaukee bezocht. Helaas zijn er verbouwingswerken bezig en konden we maar een kleine tentoonstelling zien. Er waren veel mooie kunstwerken van schilders zoals Jackson Pollock and Mark Rothko.

IMG_4408

IMG_4410

We hebben ook lang Lake Michigan gewandeld en genoten van het goede weer!

IMG_4421

Daarna was het tijd voor mij op de Greyhound naar Pen Argyl te nemen, een klein dorpje in het oosten van Pennsylvania. Ik ga je niet vervelen met de details van mijn reis maar spoel door naar het leuke gedeelte: papa zijn AFS ouders terug zien. Ik ben aangekomen zondagavond en na een douche was ik helemaal klaar om te gaan slapen. Maandag was het de Amerikaanse Dag van de Arbeid en zijn Dad (want zo noem ik hem) en ik naar de optocht geweest. Het is vooral een twee uur durende parade van brandweerwagens en politie die hun sirenes laten gaan terwijl ze met snoep gooien. Ik ben nog steeds verbaasd dat mijn oren al dat lawaai hebben overleefd!

Opening van de parade
Opening van de parade

IMG_4429

IMG_4443

IMG_4445

Cheerleaders
Cheerleaders
fanfare
fanfare

IMG_4460

Snoep dat ik geraapt heb (en uiteindelijk heb weg gegeven)
Snoep dat ik geraapt heb (en uiteindelijk heb weg gegeven)

De optocht passeerde aan papa zijn AFS nicht Jesica dus hebben we voor en na de parade bij haar gegeten en het was leuk om de hele familie terug te zien en bij te praten!
Op dinsdag en donderdag zijn we gaan zwemmen en ik heb Amanda’s puppy Lily ontmoet. Ze is echt een schatje!

Lily!
Lily!

Op woensdag was het superslecht weer dus zijn Jesica en ik in een outlet gaan winkel voor we haar dochter Sariena (spreek uit: Serena) gingen oppikken.
Op vrijdagavond is iedereen komen eten, Dad heeft kip gegrild op de barbecue en in de oven, Amy heeft haar fameuze pierogi meegebracht (een soort lasagne gemaakt van ajuin, puree en gerapte kaas en natuurlijk pasta) en Terry heeft haar begeerde witte kool salade (met noedels) gemaakt. Het was een zeer geanimeerde avond! We hebben veel gelachen, we hebben over papa gepraat als AFS student en herinneringen opgehaald aan mijn bezoek in 2006. Ik heb veel plezier gemaakt en ben tevreden in bed gekropen. Zaterdagochtend zijn Jesica, Sariena en Amanda (Jesica’s zus) naar een vlooienmarkt geweest. De dingen die je daar kan vinden… Daarna was het wederom tijd om mijn valiezen te maken en in de gietende regen zijn Dad, Amy en ik naar Allentown gereden en was ik op weg naar Boston!

Maar meer over Boston op zondag!

Leave a Reply

