Patatten en “cheese curds”

Als je mij een paar weken geleden had gezegd dat patatten koken in de microgolf niet alleen mogelijk was maar ook de gewoonte was in de VS, ik had je niet geloofd. Maar dat is dus wel degelijk wat ze doen in de meeste Amerikaanse huishoudens. Het verbaast me nog steeds dat een land met zo veel sterrenchefs en kookprogramma’s en -wedstrijden zo vreemde culinaire gewoontes kan hebben. Zo zijn er niet alleen patatten in de microgolf, maar in Wisconsin leerde ik “cheese curds” kennen. Wisconsin is de staat van melkproducten, dus die cheese curds zijn er heel populair. De eerste keer dat ik ze probeerde, deed het mij denken aan mozzarella die eerst gepaneerd wordt en dan gefrituurd. En dat is het eigenlijk ook gewoon. Voor zij die meer willen weten over cheese curds, check deze website: http://www.eatcurds.com/
Ik zou waarschijnlijk nog veel meer kunnen schrijven over de vreemde Amerikaanse eetgewoontes, maar voorlopig ga ik het bij deze twee houden.
Amerika, wat een vreemd land!

2 thoughts on “Patatten en “cheese curds””

  1. Hmmmm, wij doen dat hier thuis ook in de microgolfoven, onze aardappelen… En we zijn nochtans rasechte West-Vlamingen, geen Amerikanen 😉

Leave a Reply

