Aankomst in hectisch New York

Hallo iedereen! Ik ben nog maar een paar dagen in de VS, maar er is al veel gebeurd dus ik ga er direct invliegen.
Na een vlucht van drie uur met IcelandAir naar Reykjavik en een vlucht van een luttele zes uur (eenmaal je naar de andere kant van de wereld vliegt lijkt elke andere vlucht minder dan negen uur twee keer niets) kwam ik eindelijk aan in hectisch New York. Ik had ‘s ochtends voor ik vertrok nog snel een shuttle geboekt van de luchthaven naar mijn hostel in Queens, maar bij aankomst in de luchthaven bleek dat die toch niet naar Queens reden. Dan maar mijn beklag gedaan tegen de organisatie, die de schuld gaven aan Viator (waarmee ik de shuttle had geboekt) en in een taxi gestapt. Een dezer dagen mag Viator nog een telefoontje van mij verwachten om mijn geld terug te krijgen. (Gelukkig heb ik maar 15 euro moeten betalen.) Veertig dollar later kwam ik aan in mijn hostel, Q4 (check hier de website: http://www.q4hotel.com/) en dat was dik in orde. Bij gebrek aan een lift mijn twee valiezen naar de derde verdieping (tweede verdieping in Belgische termen) gesleurd en die rap in mijn kamer gedumpt. Daarna met de metro naar hartje New York geweest, Fifth Avenue, om iets te eten en mijn nieuwe laptop te kopen. Wat een zotte winkel is me dat! Er is nergens een kassa te bespeuren want alles gebeurt met een machientje dat verdacht veel op een iPhone lijkt maar ook kredietkaarten (en waarschijnlijk ook andere kaarten) kan lezen. Ik schat dat er rond half elf toch zo’n 300 man in de winkel was, en toen ik vroeg of het altijd zo druk was op dit uur, kreeg ik te horen dat het nu echt rustig was. Ik kan mij alleen maar voorstellen wat het daar geweest moet zijn toen de nieuwe iPhone uit kwam… Daarna terug naar de hostel om mijn bed in te duiken, want er stonden mij twee drukke dagen te wachten!

Ik zou nog oneindig veel kunnen schrijven over NY, maar onder het motto “a picture is worth a thousand words” toon ik jullie liever wat ik allemaal heb gedaan:
1. Bezoek aan MoMa

Andy Warhol's Marylin Monroe
Andy Warhol’s Marylin Monroe
See a shoe and pick it up and all day long you’ll have good luck!
Elektrische bloem
Elektrische bloem

2. Bezoek aan de Empire State building (overdag en ‘s avonds)
IMG_4284

Obligatoire selfie
Obligatoire selfie


IMG_4328

IMG_4327

IMG_4326

3. Bezoek aan het Metropolitan Museum (The Met)

Opgezet hert omringt met artificieel kristalglas
IMG_4310
Gespot in de gang…
Bekende tekening van Katsushika Hokusai
Kleed gemaakt door Chanel

Eigenlijk wou ik ook nog naar de musical van de Leeuwenkoning gaan kijken, maar helaas waren alle tickets al weg… Gelukkig is het er op zondag dan wel van gekomen!

Zondag was mijn laatste dag in New York, en er waren nog veel dingen die ik wou zien en doen, dus het was een drukke dag!

Boottocht rond Ellis Island en Staten Island

Centrum waar alle immigranten op Ellis Island toekwamen
Centrum waar alle immigranten op Ellis Island toekwamen
New York skyline
New York skyline
Lady Liberty
Lady Liberty

2. Bezoek aan National Museum of American History

Levende axolotl!
Levende axolotl!
Een levende
Levende “pauwbidsprinkhaankreeft” (Peacock Mantis Shrimp)
Een hagedis die bloed uit zijn ogen kan spuiten over een afstand van 1,2m. Gezellig...
Een hagedis die bloed uit zijn ogen kan spuiten over een afstand van 1,2m. Gezellig…
T-Rex. Raawr!
T-Rex. Raawr!
Triceratops.
Triceratops

3. Musical van De Leewenkoning op Broadway

Times Square
Times Square

4. Bezoek aan het 9/11 memorial en museum

Waterval waar vroeger de WTC-torens stonden
Waterval waar vroeger de WTC-torens stonden
Kunstwerk van overlevenden: Welk kleur had de lucht die dag?
Kunstwerk van overlevenden: Poging om te herinneren welk kleur de lucht had op die bewuste ochtend in september.
Vesey Street trap, nu gekend als de trap van de overlevenden. Langs daar zijn velen uit de toren gevlucht.
Overblijfselen van de Vesey Street trap, nu gekend als de trap van de overlevenden. Langs daar zijn velen uit de toren gevlucht.
De laatste pilaar: het laatste stuk dat is verwijderd van Ground Zero met een plechtige ceremonie.
De Laatste Pilaar: het laatste stuk dat is verwijderd van Ground Zero met een plechtige ceremonie.

Het museum en de memorial van 9/11 zijn het laatste wat ik in New York heb gedaan voor ik op de bus stapte naar Chicago, en ook al was het een ietwat droevig einde, ik was echt onder de indruk. Niet alleen van het museum, maar van de hele stad. Graag had ik wat langer gebleven, maar ik heb me goed geamuseerd en toch veel kunnen doen. En New York is toch niet zo ver van Boston, dus misschien kan ik toch nog eens terug gaan 🙂

Op dit moment zit ik bij een AFS-vriendin vanuit Paraguay in Burlington, Wisconsin en ook al is er niet heel veel te beleven, ik amuseer me. Na dat drukke weekend in New York mag het wel eens wat rustiger, mijn portefeuille heeft er ook deugd van 😛 . Vrijdag of zaterdag gaan we naar Chicago, we gaan ook een keertje naar het meer, een vriendin bezoeken, haar familie wilt me ook allemaal zien, dus op het gemak, we zien wel hoe het gaat.

Goed, dat is het voor nu, ik hou jullie op de hoogte van mijn verdere avonturen hier!

One thought on “Aankomst in hectisch New York”

Leave a Reply

